Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW

Vanaf 150 euro gratis verzonden *

Bepaal zelf de levertijd van PostNL

Voor 20:00 besteld morgen in huis

Verzekerd verzonden

webshop keurmerk
Home / De 10 grootste ergernissen als je uit eten gaat

De 10 grootste ergernissen als je uit eten gaat

De 10 grootste ergernissen als je uit eten gaat De 10 grootste ergernissen als je uit eten gaat

Een avondje uit eten is natuurlijk heerlijk! Lekker ontspannen en alles wordt voor je gedaan. In ieder geval, zo lang de sfeer en het eten goed zijn. Er zijn nogal wat puntjes van ergernis tijdens het uit eten gaan….
Deze staan hieronder beschreven.

  1. De nummer 1 ergernis is lang wachten.
    Even moeten wachten op je eten is natuurlijk begrijpelijk, maar indien de honger begint toe te slaan en je te lang moet wachten kan dit je avond behoorlijk verpesten. Zorg dat er voldoende personeel is!

     

    Lang wachten

  2. Kapot servies. Afgeschilferd servies met chips, zowel voor de horeca ondernemer als de klant een ergernis. Maar hier op serveer je toch geen gerechten? Niet alleen lelijk, maar ook zeer onhygiënisch. Weggooien dus.
  3. Bot bestek. Een bot mes is echt verschrikkelijk wanneer je je steak wilt aansnijden en zorgt voor een teleurstelling bij de klant. Zorg in ieder geval voor scherpe messen.
  4. Glazen met kalkaanslag. Hoe lelijk is dit? Dat ziet er toch niet uit? In een restaurant dienen glazen te glimmen en het horeca personeel de glazen te poleren.
  5. Menu kaart valt van ellende uit elkaar. De menu kaart is zeer belangrijk en geeft een eerste indruk van het restaurant, als deze al half uit elkaar valt, hoe zal het eten dan smaken?!
  6. Te weinig saus. Heel vervelend, maar bij veel restaurants krijg je maar een klein bakje mayonaise voor meerdere personen. Als je niet direct bij besteld is je patat of zijn je aardappelen al lauw voordat je nieuwe mayonaise hebt. Een onterechte bezuiniging om de klanten zo weinig mayonaise te geven. Tip: geef iedereen aan tafel een klein bakje.
  7. Friet en bijgerechten porties. Indien je uit eten bent met 2 personen krijg je vaak net zo veel friet en groente als dat je met 4 personen uit eten bent. Het probleem is dat je dan om meer moet vragen, wat ook nog eens vaak lang duurt en je ondertussen je vlees of vis al op hebt.
  8. Onvriendelijk en onoplettend personeel. Als je een avondje uit bent, ben je vaak in opperbeste stemming. Onvriendelijke bediening en personeel zonder humor is dan zeker een element wat je stemming kan beïnvloeden. Ook wanneer het personeel niet goed oplet en je geen oogcontact kan krijgen om iets te bestellen. Zeer ergerlijk.
  9. Betalen voor kraanwater. Er wordt vaak geld gevraagd voor een glas water, indien de klant al andere drankjes heeft besteld, zoals bijvoorbeeld een flesje wijn, vraag dan geen geld voor kraanwater en biedt dit aan als service.
  10. Dingen op de menukaart die niet meer beschikbaar zijn. Na lang tobben is er een keuze gemaakt, deze keuze wordt doorgegeven aan de ober, maar deze meldt dat het gekozen gerecht niet meer gemaakt kan worden. Zorg dat de menu kaart up to date is.

This entry was posted in Professional and tagged ergernisuit etenkapot serviesonvriendelijk personeellang wachtenmenukaart on May 25, 2016 by Koen Aarsman.

    03-05-2018 11:17     Reacties ( 0 )
Reacties (0)

Geen reacties gevonden.

© 2019 Borden&Zo - Horeca servies All rights reserved

Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW